Navigatie Forum lijst
Shout box

Log in:
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Registreer
Foto Gamende Gosta:
Gamende Gosta
Quotes Quote Paul:
ik realiseerde me ook net de quotebaarheid van mijn uitbarsting
Poll: "Wat gaan we doen?", 0 stemmen.
Droogijs FTW!!
1 stem.
Stikstof annyone?
2 stemmen.
Vloeibare helium WTF *!#&%
3 stemmen.

Demolisher

Rank: Noobie

Jazeker, live vanaf het ILC is dit Stephan met een leuke sugestie. Ik spreek net mijn leraar Chemistry en die kwam me toch met een voorstel...

Ik weet niet wie van jullie zich nog iets van de Scheikunde lessen kan herrineren maar daar hebben we het wel eens over het absolute nul-punt (0 Fahrenheid)gehad.
Dat ligt zo rond de -300Celcius.

Aangezien mijn leraar razend enthausiast is over onze expirimenten heeft hij nog eens diep nagedacht voor ons. Hij kwam op het idee om niet met stikstof, maar met vloeibare Helium(!) te gaan koelen. Dit heeft een temperatuur die kan dalen tot -295,3 (OMG DAS FRIS!&#$^) Nu moeten wij alleen nog even kijken wat we daar mee willen doe, want dat is 2 keer zo koud als ''gewone'' vloeibare stikstof.

Hij gaf wel meteen toe dat het ILC het niet heeft, en ook niet kan krijgen, maar dat de Universiteit van Utrecht het WEL heeft, en als we daar met een goed verhaal aan komen, dan zullen we best kans maken om daar eens even aan de slag te gaan met vloeiebare helium.

Hij is iig dus zeer te spreken over ons doen, en dat vind ik best fijn. Hij gaf ook aan dat het dit jaar niet meer gaat lukken hier op het ILC om aan stikstof te komen. Heel misschien kunnen we hopen op volgend jaar, maar dit jaar dus niet meer. Wel was er misschien een kansje dat we nog een keertje droogijs konden krijgen.

Ik denk dat we er dan wel een vergoeding voor moeten neertellen, want dat liet ie een beetje doorschemren. Maar daar moeten we het maar eens over hebben.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden.
Last edited: 10:17 14-02-2008 by Demolisher, edited 1 times

Rank: Aardwurm

Wat ik er van vind?

TB goes to guiness book of records met uberclocks? D:

Hmm jij bent goed op weg! Het idee vind ik best wel orgineel..
Als het geen gedoe was zou ik zegggen, dat moeten we doen!

Maar als ik het goed heb, zal de UU er dan waarschijnlijk wel bij willen zijn als wij daarmee gaan spelen. Daar heb ik niet zo'n zin in, moet wel leuk blijven ^^ Als we het nou mee naar huis kregen.. maar dat lijkt me sterk .

Droogijs & LN2 ftw!

Ik wil de pret niet drukken hoor, maar die LN2 krijgen we ook niet mee naar huis... zelfs niet als we alle papieren er voor hadden, daar wil de HU namelijk zicht op houdem

iig, blij dat jullie het leuk vinden

Yeah maar jij snapt wat ik bedoel.. Niet dat er een irritante docent op je tengels zit te kijken enzo

Idd das dan wel weer minder. maar het is wel heel koud...
tja, der moet maar weer gauw een contest aan komen waar we het tot het eind volhouden

Rank: Aardwurm

waar jullie kaartje het tot het einde volhoud zul je bedoelen... ^^

Anyway, ik heb geen probleem een keertje een pc naar de UU te verslepen en daar een flink experiment te doen
Wellicht krijg je er nog wel een referentie of een studiepunt voor